Intercanvi Catalunya-Mèxic

La imaginación en libertad transforma al mundo y hecha a volar las cosas

Octavio Paz
Poeta i assagista mexicà

Projecte d’Intercanvi Social i Cultural Catalunya-Mèxic

Amb la inauguració del centre el 15 de juny de 1995 per l’escriptor mexicà Octavio Paz i premi Nobel de literatura, es va començar a establir un vincle especial entre l’escola i Mèxic que va donar lloc al Projecte d’Intercanvi Social i Cultural Catalunya–Mèxic.

Aquest projecte és un dels trets d’identitat de l’escola. Es fonamenta en l’estudi i celebració de la cultura mexicana a tots els cursos d’infantil i primària, a partir dels valors del respecte, la confiança mútua i l’interès pedagògic entre les tres escoles que el formem: l’Escuela Annexa a la Normal Veracruzana, el Jardín Experimental de Niños i l’Escola Octavio Paz de Barcelona.

El projecte fa possible l’apropament de la cultura i la societat mexicana als alumnes de l’escola, que participen en activitats com:

La programació del projecte, recollida en el Projecte Educatiu de Centre, culmina amb un viatge bianual d’agermanament amb l’escola de Xalapa per tal que l’alumnat convisqui i aprengui amb les famílies acollidores mexicanes d’aquesta zona de Veracruz.

Per saber-ne més sobre el Projecte d’Intercanvi Catalunya-Mèxic:

Viatge a Mèxic. Març 2016

Altar de la cançó i la cultura popular dedicat a la Núria Feliu. Octubre 2022